Event är ett ganska vitt begrepp och kan betyda så mycket - men en sak är given; i mötet med kund ska ditt företag och varumärke visa upp en tydlig avsändare och en sammanhållen bild. Möten kommer uppstå med välkända kunder och medarbetare men även med människor som kanske inte har en helt klar bild över vad ditt företag representerar - och då är det viktigt att det känns naturligt, otvunget och helt i linje med vad ditt företag erbjuder. Allt annat blir konstlat och kan till och med bli skadligt i långsiktiga samarbeten. Det ditt företag visar utåt mot kund ska återspeglas i det som ni sedan levererar. Kort sagt, trovärdighet är ett nyckelord.
Betyder det att man ska vara återhållsam i eventsammanhang? Nej tvärtom är det ju nu som företaget ska visa vad det går för och självklart ska man slå på stora trumman. Men som sagt, det är centralt att hamna rätt i sitt uttryck för just den verksamhet man representerar. Ett företag som säljer sportrelaterade produkter väljer nog inte skjorta och slips på sitt event, utan snarare plagg med funktionsmaterial samt en snyggt varumärkt sportflaska. Ett byggföretag kanske väljer en bekväm profilerad sweatshirt och en stöttålig termos medan juristfirmans verksamhet speglas bättre i elegant kavaj med business touch och en brandad datorväska.
I vårt stora utbud av profilkläder, give-aways, exponeringsmaterial och presentartiklar kommer du hitta de rätta produkterna för att just ditt företag ska synas så bra som möjlig, vare sig det är på en kickoff, en kundträff eller säsongsavslutning. Och vi hjälper dig att specialanpassa all branding - från en enkel logotyp på en vattenflaska till färgglada roll-ups eller beachflaggor till ett kärnfullt budskap på en påkostad gåva. Hör av dig så hjälps vi åt på vägen!
Teambuilding för personalstyrkan kan ske på många sätt. Ett alternativ är att addera en pulshöjande aktivitet som skapar skratt, god kondition och kämparglöd. Ett löp-, eller gånglopp kan vara ett perfekt sätt att stärka banden mellan dina medarbetare och det är dessutom något de allra flesta kan vara med på!
På ett personalevent ska alla inkluderas! Passa på att uppdatera personalens kunskaper, påminna om företagets värderingar och informera om senaste nytt och framtidsplaner. Kom ihåg: Ju nöjdare personal desto starkare enad kommunikation utåt mot kund och för att skapa de bästa förutsättningarna för dina anställda krävs oftast mer än det vanliga umgänget på ordinarie arbetstid.
Utgångspunkten för din aktivitet behöver inte nödvändigtvis vara i företagets egna lokaler utan kan med fördel göras på ett passande utflyktsmål som försetts med all rekvisita. Kanske behövs snygga beachflags vid löploppets start- och målgång?
Det kan vara lätt att bli hemmablind och "glömma" att förse den egna personalen med profilerade kläder och produkter - men låt dig inte luras! Dina medarbetare är i allra högsta grad ambassadörer för ditt varumärke eftersom snygga och praktiska profilprodukter blir nyttosaker även utanför arbetstid. Till en fysisk aktivitet passar en välmärkt vattenflaska, en smart ryggsäck att bära träningskläderna i och välbehövlig vätskeersättning efter det krävande passet.
Klicka på bilden eller på länken för att se vilka produkter vi rekommenderar till ert löplopp!
Otaliga är de idéutbyten och den fördjupade kundkontakt som ägt rum på en golfrunda så varför inte låta en sådan ingå i ditt event? Här finns många utmärkta chanser att visuellt exponera ditt varumärke i samband med att du framhäver ditt företags tjänster och förmågor på golfbanans trivsamma omgivningar.
Till förmiddagens samlingsplats kommer alla inbjudna deltagare klädda i den, med brodyr, profilerade pikétröja som skickats ut i förväg. Så här i eventets uppstartsskede kan det passa att bjuda på en lätt förtäring, till exempel en god frukostfralla och kaffe. Vattenflaskan med innehållande kolsyrat vatten är såklart märkt med ert företags logotyp och området för er mötesplats är smyckad med exponeringsmaterial som håller ihop dagens tema. Kanske finns här beachflaggor, banderoller och eventtält. Nu ges ett gyllene tillfälle att välkomna alla och närmare presentera ditt företag och syftet med dagens begivenheter.
Märk gärna kaffekoppar, goodiebags och namnskyltar etc så ert varumärke framhävs tydligt. Vad innehåller era goodibags? Kanske brandade golfbollar, en golfhandduk och en snyggt profilerad termosmugg som håller kaffet varmt under hela golfrundan?
Vem vann? Bäste man/kvinna ska såklart belönas med en vinsttrofé och vi hjälper dig mer än gärna att ge förslag på en sådan!
Klicka på bilden eller på länken för att se vilka produkter vi rekommenderar till ert golfevent!
Blå himmel och strålande sol. Sommarevent har sina fördelar och när temperaturen stiger ute kan arrangemanget förenklas på många vis - speciellt som du förhoppningsvis kan kombinera inomhusmiljö med vistelse ute i det fria. Gör ditt event till ett minnesvärt tillfälle!
Låt säga att du vill stå stark i startfållan med nya kontakter till hösten. Är det då inte klokt att arrangera en glad och entusiasmerande kundträff en bit in på våren. Låt inbjudna gäster ta del av något som känns spännande och nytt och se till att ditt företag blir det som dyker upp i deras medvetande inför kommande säsong. När du har chans att hålla ditt företag utomhus så kan du oftast vara mer flexibel i det sätt du presenterar företaget och dina produkter.
Några förslag på perfekta profilprodukter som smälter in naturligt under årets varmare del kan vara allt från ett par coola solglasögon, en vikbar frisbee att leka med i en välbehövlig paus och en sommarhatt som håller ihop hela kundskaran i ett förenat grafiskt uttryck. Glöm inte nyckelbandet med tillhörande eventkort - det kan du nämligen förse med t ex en qr-kod som tar alla deltagare från A till Ö, vare sig eventet löper under en dag eller flera.
Vi har sagt det förr; Det ska synas på utsidan och kännas på insidan när man är sitt varumärke!
Klicka på bilden eller på länken för att se vilka produkter vi rekommenderar till ert sommarevent!